20 Ocak 2013 Pazar

Açlık Oyunları, 2012

HUNGER GAMES
Açlık Oyunları
2012


Yöneten: Gary Ross
Tür: Macera, Dram, Romantik
Ülke: ABD
Süre: 142 dk
Imdb: 7.2    Sinemalar: 7.7
Oyuncular: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Elizabeth Banks, Isabelle Fuhrman, Liam Hemsworth


Korkudan daha güçlü olan tek duygu umuttur.
-President Snow


  Önce kitabı daha sonra filmi ile piyasayı yerinden oynatan Açlık Oyunları'nı, kitabını okuyacağım vaadi ile izlemedim, izlemedim, sinemaya girdi, vizyondan kalktı ve ben ancak bugün seyredebildim. Bu kadar üşengeç olduğumu kabul etseydim en azından dev ekranda seyrederdim, kısmet tabii. Bu yazı da benim gibi üşengeçlere ve bir ihtimal filmin adını hiç duymayanlar için geliyor.

  Bir zamanlar Kuzey Amerika'da Panem adında bir halk yaşamaktaydı. 12 mıntıkaya ayrılmış bu insanlar açlık ile savaşıyordu. Her sene düzenlenen Açlık Oyunları adındaki yarışmaya her mıntıkadan bir kız bir de erkek yarışmacı -onların deyimi ile haraç- kura ile seçilmektedir.
  Kız kardeşinin adı kurada çıktığında kendini öne atıp gönüllü olan Katniss Everdeen dikkatleri o andan beri üzerine çekmiştir. Televizyonda gösterilen bu yarışmada 24 kişiden sadece bir kişi hayatta kalabilir. Halk televizyonları başında bu genç yarışmacılardan hangisi yaşamak için daha hevesli, hangisi daha fazla kan dökebilir diye ekranları başına kitlenmiş ve sonucu beklemektedirler. Ancak bu sene, her seneden farklı bir yarışma izleyeceklerinden haberleri yoktur.

  Romantik filmlerden ve dram filmlerinden bunalıp bir macera filmi izleyeyim fikri ile açtığım için öncelikle beni şaşırttı diyebilirim. Yüksek oranda dram ve akılda kalıcı bir romantizm hakimdi filme. Böyle bir oyunun oynanmasındaki amacı bir türlü anlayamadım. Kaldı ki adaletsizliği beni benden aldı. Yaş sınırlaması 12'den başlıyordu.
  Sahneler gerçekten çok kaliteli idi. Baş roldeki Jennifer Lawrence'ı filmi seyretmeden önce defalarca kez gördüm ve kendini sevmeden edemedim. Gerçekten çok içten bir kız. Filmdeki karakteri de kesinlikle bir kahramandı. Aslında pek fazla uzatmak istemiyorum. Eğer bu zaman kadar izlememiş iseniz, üşengeçliğinize verin ve bir an önce açıp seyredin. İyi seyirler film severler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder