20 Aralık 2012 Perşembe

Bir Amerikan Suçu, 2007

AN AMERICAN CRIME
Bir Amerikan Suçu
2007


Yöneten: Tommy O'haver
Tür: Dram, Biyografi, Suç, Psikoloji
Ülke: ABD
Süre: 97 dk
Imdb: 7.3     Sinemalar: 7.3
Oyuncular: Ellen Page, Catherine Keener, James Franco, Jeremy Sumpter, Ari Graynor


Tanrı'nın her zaman bizler için bir planı vardır. Sanırım ben hala o planın ne olduğunu çözmeye çalışıyorum.
-Sylvia


 Sylvia ve küçük kardeşinin annesi ile babası panayırlarda çalışmaktadır ve işleri gereği sürekli şehir değiştirmektedirler. Kızlarının yerleşik bir hayatı ve düzenli bir okulu olsun diye onları birine emanet etmeyi planlayan babaları, Gertrude Baniszewski adında altı çocuklu bir kadınla tanışır. Gertrude, çocuklarına çok düşkün ve fedakar bir annedir. Altı çocukla çalışamayacağı için, evde para ile ütü gibi işler yapmaktadır ancak bunun parası evi geçindirmeye yetmez. İki çocuğu ona bırakmasını ve düzenli para yolladığı taktirde panayır bitene kadar onlarla ilgileneceği fikrini ilk o ortaya atar. Anne baba tartışır ve bu teklifi kabul ederler.

Evdeki kızlarla çok iyi anlaşan Sylvia ve kardeşi oldukça iyi anlaşmaktadır. Okuldaki ortam da oldukça sıcak olduğu için kızlar burada olmaktan hoşnutlardır. Ancak iki gırtlak daha aileye eklenince maddi sıkıntılar artmış, Gertrude sevgilisi tarafından kullanılmış, ilaçları arttırmış... ve dolayısıyla psikolojisi hiç olmadığı kadar bozulmuştur. İlk çekin gecikmesinde, kızları bodruma kapatıp cezalandıran kadın, ilerleyen zamanlarda hayatla olan tüm alıp veremediğini o masum küçücük kızdan çıkartmaya başlar.

  Öncelikle uyarıyorum. Çok ağlak bir gününüzde izlemeyin. Çünkü ben size Sylvia'nın yaşadığı bu dramın gerçek olduğunu, mahkemede verilen ifadelerin gerçek mahkemeden alındığını, davaya bakan savcı Lorey New'in bu cinayeti 'Indiana eyaletinde bugüne kadar işlenmiş olan en korkunç cinayet' olarak yorumladığını söylediğimde her sahne içinizi daha bir acıtacak. Ağlamaktan çok sinirlenmek. Acımaktan çok nefret. 

  Bu zamana kadar bolca dram filmi seyrettim. Fakat beni böyle derinden etkileyen bir filme daha rastlamadım. Özellikle bu film için teknik konuşmak istemiyorum. Kameraymış, ışıkmış, yönetmenmiş. Hikayenin en iyi haliyle işlendiğini ve oyunculukların size her duyguyu teker teker hissettirecek kalitede olduğunu söylemem yeterli. İyi seyirler film severler.

İzlemek isteyenler buradan ulaşabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder