16 Kasım 2012 Cuma

23 Numara, 2007

THE NUMBER 23
23 Numara
2007


Yöneten: Joel Schumacher
Tür: Gizem, Psikoloji, Dram, Gerilim
Ülke: ABD, Arjantin
Süre: 101 dk
Imdb: 6.2    Sinemalar: 8.7
Oyuncular: Jim Carrey, Logan Lerman, Rhona Mitra, Lynn Collins, Virginia Madsen



Önce aklını ele geçirir... daha sonra hayatını!




  Karısının doğum günü hediyesi olarak aldığı bir cinayet romanını kendi hayatını anlattığı düşüncesi ile takıntı haline getiren Walter Sparrow, kitabın konu alığı 23 numarayı hayatının her yerinde bulmaya başlar.Kitapta anlatılan korkunç cinayetteki dalgın dedektif Fingerling ona geçmişinden bazı anıları hatırlatmaktadır. Ergenlik çağındaki oğlu ve eşi onun bu takıntısı ile ne yapacaklarını bilemezler.
  Walter en sonunda 23 sayısının gizemini ve romanın hayatı ile benzerliğini çözebilmek için olayların yaşandığı otelin 23 numaralı odasına yerleşir. Tekrar huzura kavuşması içinse 23 sayısının gizemini çözmesi gerekmektedir.

  Jim Carrey benim ve bir çoklarımız için komedinin babası konumunda. Onu böyle bir rolde hayal bile edemezdim. Gerçi Eternal Sunshine of the Spotless Mind (üşenmedim) filminde de aynı şeyi söylemiştim. Ama bu hem dram hem de gerilim, gizem içeren bir film olduğu için biraz daha uzaktı komediden. Ama adam nasıl yapmışsa, bunu da çok iyi bir şekilde altından kalkmış.
  Filmin konusunu tam olarak aktaramıyorum, ya da şöyle söyleyeyim asıl söylenmesi gerekeni izlerkenki heyecanınızı elinizden almamak için söylemiyorum ama film bittikten sonra bizim de kapı numarası 23, doğum günümün ayıyla gününü toplarsam 23, onun yaşıyla benim yaşım 23 diye triplere girmeniz muhtemel bir duygu hali. Bu da filmin ne kadar harika olduğunun kanıtı oluyor. Gizem filmlerini sevdiğimi söylemiştim. Biraz daha böyle filmler paylaşırsam sanırım hepimiz psikolojisi bozuk film severler olacağız. Komedi ile devam ederim diye söz verip iyi seyirler diliyorum film severler.


İzlemek isteyenler buradan ulaşabilirler:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder