25 Kasım 2012 Pazar

Excision, 2012


EXCISION
2012



Yöneten: Richard Bates Jr.
Tür: Korku, Dram, Psikolojik
Ülke: ABD
Süre: 81 dk
Imdb: 6.0    Sinemalar: 7.7
Oyuncular: Annalynne Mccord, Traci Lords, Matthew Gray Gubler, Jeremy Sumpter, Malcolm McDowell



Life sucks, when you are seventeen.

  Benim için korku filmi dediğin paranormal aktivitelerin olduğu filmler değil, bunu söylemiştim. Ben daha çok psikopat insanlar, seri katiller, kanlı ritüeller canlandırıyorum kafamda bir korku filmi dendiğinde. Jean-Christophe Grange'in kitapları ile büyüdüğümden olsa gerek. Her filmin başında bunu belirtiyorum çünkü korku filmler bu yönden ikiye ayrılmak zorunda. Paranormal olanlar, Kanlı olanlar. Ve ikisini seven kitle farklıdır. Bu film, korku filminde kan sevenlerin izleyeceği türde bir film.

  Problemli ve hayal dünyasında yaşayan Pauline, okuldaki ilgisizliği, dikkat dağınıklığı, ergenlik problemlerine inat kız kardeşinin akciğer rahatsızlığı yüzünden yavaş yavaş öldüğünü bildiğinden tıp okumanın hayalini kurmaktadır. Annesi korumacı ve kurallarına düşkün bir kadın olduğundan ergenlik dönemindeki kızı ile hiç anlaşamamakta, genç kız babasının da annesine sürekli arka çıkması ile yalnız kalmaktadır. Kendi isteği psikoloğa gitmek de olsa aile bunu maddi sebeplerle geciktirirler. Ancak ileride bunun için çok pişman olacaklardır.

  Film boyunca bazen Pauline'den nefret edecek bazen onu sevecek ama çoğu zaman ona acıyacaksınız. O sadist rüyalar ile nasıl yaşar bir insan, bilmiyorum. Çok iyi bir psikanalizi barındıran filmde yönetmenin başarısını göz ardı etmemek lazım. Pauline'in Tanrı ile ilişkisi, duaları çok güzel çekilmişti bana kalırsa. Kardeşi Grace çok arka planda bir karakter olmasına rağmen hastalığı ve öleceğini bilmesine rağmen gelecek hayalleri kurması çok duygulandırıcıydı. Ve otoriter annemizin rolüne biçilmiş kaftandı. (Son bir itiraf, Jeremy Sumpter'ı Peter Pan filminden sonra ilk defa burada gördüm ve evet, hala çok yakışıklı. Ehe.) 

  Bu gece için korkmak isteyenlere önerim Excision. İyi seyirler film severler.


İzlemek isteyenler buradan ulaşabilirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder