15 Eylül 2012 Cumartesi

Zor Hedef, 2010


À BOUT PORTANT

Zor Hedef
2010



Yöneten: Fred Cavayé
Tür: Aksiyon, Gerilim, Suç
Ülke: Fransa
Süre: 84 dk
Imdb: 6.8     Sinemalar: 7.8
Oyuncular: Elena Anaya, Gilles Lellouche, Roschdy Zem, Gérard Lanvin, Mireille Perrier, Philippe Couerre










  Hemşireliğe yükselmek üzere olan hasta bakıcı Samuel Pierret, bir gece odasına girilip solunum borusu kesilen bir adamı müdahelesi sonucu son anda hayata geri döndürür. İşi hayat kurtarmak olan bir adamın yapacağı şeyi yapmış olsa da bu sefer yanlış adamın hayatını kurtarmıştır. Polisle başı belada olan bir hırsız olan  Hugo Sartet'ı kurtarması etrafını kötü adamların sarmasını,  hamile eşi Nadia'nın kaçırılmasını ve  onu tekrar görmek istiyorsa Hugo'yu hastaneden çıkartmasını emreden bir telefonla karşı karşıya kalmasını beraberinde getirir. 
  Karısını kurtarmak için her şeyi yapmaya hazır olan Samuel kendisini bir kovalamacanın, birbirine karşı olan polislerin, büyük hırsızlıkların geçtiği bir hayatın içinde büyük bir kedi-fare oyunun içinde bulur. Kimin suçlu, kimin suçsuz olduğu ise oyun ilerledikçe ortaya çıkacaktır.



  Fransız filmlerinin kasvetli havasından hep söz edilir. Ancak benim değineceğim nokta bu değil Fransızlarla ilgili. Aşk şehri Fransa'nın kokusu bana kalırsa tüm filmlere siniyor. Türü aksiyon olsa dahi!   Bundan önce Pour elle'yi izlemiştim ve onda da karısı için savaş veren bir adam anlatılıyordu. Aşık bir adam arıyorsam artık Fransa filmlerinde arayacağım. :)
  Konusu hoşuma gitti ve açtım, en yüksek bir beklentim ne de güzel olduğuna dair bir umudum vardı. Ancak film beklentilerimin o kadar üzerinde çıktı ki size önermek için neredeyse bitmesini bekleyemeyecektim. Aşk konusunda değindiğime bakmayın beyler, filmde aksiyon ön planda elbette. Filmde kimin kötü adam olduğuna karar vermenin zaman alması benim hep hoşuma gitmiştir. Zor hedefte de bu unsurla izleyiciyi baya germişler. Eğer bu akşam bir aksiyon filmi arıyorsanız, izlemeniz gereken film Zor Hedef. İyi seyirler film severler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder