28 Ağustos 2012 Salı

Kardeşler, 2009


BROTHERS
Kardeşler
2009



Yöneten: Jim Sheridan
Tür: Dram, Savaş, Psikolojik
Ülke: Abd. Afganistan
Süre: 105 dk
Imdb: 7.2     Sinemalar: 8.5
Oyuncular: Natalie Portman, Jake Gyllenhaal, Tobey Maguire



Kim demiş savaşın sonunu sadece ölenler görür diye. Ben savaşın sonunu gördüm. Asıl soru, şimdi yaşamaya nasıl devam edeceğim?
-Sam


  Sam Cahill (Tobey Maguire), Afganistan'da terörle savaşmak için gönderilmiş bir askerdir. Kardeşi Tommy (Jake Gyllenhaal) hapisten yeni çıkmıştır. Kardeşini alıp evine getiren Sam, karısı ve iki güzeller güzeli kızı ile tanıştırır.
  Göreve çağrıldığında Sam, ailesini tekrardan bırakıp gitmek zorunda kalır. Çok zorlu bir görev için Afganistan'a gitmiştir ve orada helikopterle yer değiştirirlerken bir saldırıya uğrarlar. Çok gecikmeden eve ölüm haberi gider. Eşi Grace haberi aldığında perişan olur. Küçük kızları ile bu habere alışmaya çalışırlarken Tommy'de hep yanlarında olur. Bu mutsuz zamanında kendisiyle ilgilenen Tommy ile Grace arasında bir etkileşim de olmuştur. Kızları da onunla oynamaya bayılıyorlardır.
  Sam, esir düştüğü yerden kurtarılıp eve döndüğünde ise başından bir çok olay geçmiştir. Ne o eskisi gibidir ne de evindekiler. Onun evine yeniden alışması artık her zamankinden daha olaylı ve evdeki herkes için daha problemli olacaktır.

  Konusu öncelikle akılda kardeşinin karısıyla bir şeyler yaşayan bir adamı akılda bırakıyor. Ancak filmin üzerine düştüğü konu değil bana göre. Aşk-ı Memnu tadında bir şey beklemeyin diye söylüyorum. Daha çok, Sam'in askerde yaşadıkları ve evine geri döndüğündeki adaptasyon süreci ele alınmış. Sürekli kendini tehlikede hissetmesi, evini güvenli bir yer olarak görememesi, sürekli silah taşıma isteği yani kısaca yaşadığı onca şeyin psikolojisine olan etkilerini anlatmışlar. 
   Kadroya dönüp dönüp tekrar bakabiliriz. Black Swan'in Natalie'si, Spider Man'in Tobey'i Love and Other Drugs'ın Jake'i. (tabii bende iz bırakan filmlerini baz aldım) Oyunculuklar mükemmel seviyedeydi. Bu kadar inişli çıkışlı, boş kırıp dökmeli sahneler varken bazen Jake ile Tobey yer değiştirmeli miydi diye düşündüm. Ancak Tobey gerçekten kendisini aşmış. İki küçük güzelliği de unutmamak lazım, yaşlarına ve performanslarına bakıldığında ikisinin de önü açık. Ben zaten Bailee Madison'a hastayım. Umarım izlerken siz de benim kadar sinirlenirsiniz, dermişim. :) İyi seyirler film severler.





1 yorum: